Chambres d'Hôtes - Gîte - Mini camping

Nieuwsbrief 2007

Ook seizoen 2007 was weer onvergetelijk en weer beter dan het vorige. Ondanks de matige zomer hadden we over belangstelling niet te klagen. Nederlanders en Belgen reserveren al heel vroeg. Fransen vissen dan vaak achter het net. Zij beginnen hun vakantie pas ergens eind juni te plannen en dan zitten we al helemaal vol geboekt. Dit geeft wel het probleem dat steeds meer onze gasten bestaan uit Nederlanders en Belgen, terwijl we 't het leukst zouden vinden als we een mix van nationaliteiten hebben. En om nou plekken voor de Fransen vrij te houden vinden we ook weer wat ver gaan. In ieder geval hadden we weer erg lieve mensen en zoals gezegd de zomer was het afgelopen seizoen minder en merkten we nog niet veel van de "Global warming" De uiterst ingenieuze besproeiingsinstallatie die ik in de moestuin had aangelegd hebben we, geloof ik, 3 keer aan gehad! Desalniettemin hebben we hele mooie dagen gehad. Zo'n dag of 3 volop zon dan weer een dag regen, dan weer 2 dagen fraai, een dag slecht en zo laveerden we tussen goed en slecht de zomer door. Momenteel genieten we van een welverdiende rust en doen weer energie op voor het komende seizoen 2008.

Ook dit jaar hebben we weer vele gezellige uren samen met onze gasten aan tafel doorgebracht en zijn daardoor toch een paar kilootjes aangekomen. In totaal hebben we het afgelopen seizoen ruim 800 couverts gedekt! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Daarom hebben we besloten om het 't komende jaar wat rustiger aan te doen. Marjo kookt dan 4 keer per week, te weten dinsdag, donderdag, zaterdag en zondagavond. Op andere dagen reserveren we voor de gasten een van de vele restaurantjes hier in de buurt, of kunnen de mensen zelf iets klaar maken.

Spokentocht
Diverse keren hebben we de spokentocht voor de kleintjes gehouden. Heel Libaudié werd dan in het donker gehuld en werd het bos gevuld met de meeste afschuwelijke geluiden. Enkele ouders gaven invulling aan de diverse verschijningen in het bos. Een keer kwam het voor dat de kleintjes halverwege terug keerden. Het was te eng!
Een andere keer stond een van de ouders op het verkeerde punt eng te doen. Na duidelijke instructies had ik hem op een strategisch punt gepost voor het maximale griezeleffect. Nee, dacht hij, hier op dit zijpaadje is het veel leuker. Daar kwamen ze helemaal niet langs en hij zag dus de hele stoet in de verte aan zich voorbij trekken. . . .

Video film
Dit jaar heeft Jean-Marie Bodt, de zoon van onze lieftallige buren van Albugue, een film gemaakt van het vakantieleven op la Libaudié. Jean-Marie is hier enkele dagen bezig geweest en heeft alles vastgelegd, vanaf het ontbijt, het zwembad, het strandje aan de Tarn tot en met het moment waarop ik met een dienblad vol met champagne flutes onderuit ging! Stel je voor; ik loop naar buiten met een dienblad met 15 champagneflutes, je weet wel van die mooie slanke lange glazen die zo lekker stabiel staan. Je loopt heel voorzichtig, op eieren. Begint er toch een glas te wankelen, onwillekeurig ga je corrigeren en je snapt het al, de hele santenkraam dondert om. Een ravage van heb ik jou daar. 15 glazen naar de Filistijnen!
Klik hier om de film te zien.

Libaudié in 3D
Je kunt tegenwoordig via Google Earth La Libaudié driedimensionaal bezoeken. Dus heb je Google Earth geïnstalleerd, klik dan hier en zwerf door de gebouwen van la Libaudié. Wil je nog een keer alle wandelroutes, autotochten, foto's en beziens-waardigheden bekijken? Klik dan hier. Je kunt dan in Google Earth in het linkermenu diverse zaken aan of uit klikken. Echter, het moet gezegd, een bezoek aan de echte Libaudié is toch vele malen leuker!

ADSL
Nee, helaas, we hebben nog steeds geen ADSL en moeten ons nog steeds behelpen met een modemlijntje. Dat wordt een steeds zwaardere opgave, aangezien alle websites op internet zwaarder en zwaarder worden. Maar . . . . het schijnt eraan te komen. Omdat we te afgelegen liggen voor een aansluiting via de telefoonlijn overwegen ze draadloos ADSL, Wimax heet dat. Ik ben benieuwd. In maart 2008 zou het moeten gaan gebeuren. Als dat gaat lukken, installeren we maar meteen WiFi. Dan kan iedereen hier met zijn eigen labtopje draadloos googelen!

Huisdieren
We gaan de huisregels aangaande huisdieren wat aanscherpen. Over het algemeen geven huisdieren geen problemen, alleen op de kamers ging het af en toe mis. Loopse honden, overal haren en hondenlucht. Dus hebben we besloten uit hygiënisch oogpunt geen honden meer op de gastenkamers toe te laten. Dus, honden zijn welkom, maar niet op de kamers.Nieuw in 2008
Ieder jaar proberen we weer wat nieuwe dingen te creëren. Zo werd er afgelopen seizoen al dankbaar gebruik gemaakt van de nieuwe ligstoelen en ontdekte iedereen de rust op de nieuwe terrassen achter het huis. Voor het komend jaar heb ik al een nieuw pad gemaakt van de camping naar het bovenste terras beneden het huis (waar de schommel staat). Verder gaan we het terras voor de schuur iets vergroten. We kunnen het terras nog een anderhalve meter vergroten richting pad naar beneden. Scheelt toch weer en kunnen we wat gemakkelijker met dienbladen tussen de tafeltjes door laveren.

Nieuwe dagtochten
Zelf zijn we nu ook bezig ons eigen gebied weer te verkennen. We gebruiken onze ervaringen om nieuwe dagtochtjes samen te stellen voor onze gasten. Zo hebben we een binnendoor route samengesteld naar Cordes sur Ciel. Onderweg ontdekten we een klein stuwmeer, een chocolade museum in L'isle sur Tarn waar ook een heel leuk marktje is en vonden we een glasblazerijtje bij Cordes sur Ciel. Ook een prachtige route uitgezet naar het meer van Villefranche de Panat, een enorm stuwmeer op een klein uur hier vandaan. Je vindt er overal strandjes.
Nu gaan we nog een fraaie autoroute samenstellen helemaal binnendoor langs de Tarn naar Millau, allerlei kleine dorpjes passerend met diverse verrassende pottenbakkerijen, museumpjes, enz.

Tot slot wensen wij iedereen
hele fijne feestdagen

Het weer bij ons

Weeronline.nl - Meer weer in Trébas

Google Earth

Klik hier en ontdek la Libaudié met al z'n wandelingen, fiets -en autoroutes en bezienswaardigheden via Google Earth.